csöndablak

Egy szerző pötyög nektek, hogy szórakozzatok, gondolkozzatok, vagy csak úgy bogarásszatok.

Címkék

(18) (1) (?) (2) (give) (1) (idesapám dejó vóna ha ezt ényis meg tudnám csinyáni!) (1) (javított) (1) (legyenmárvége) (1) 16x (2) 1fajtagyász (1) 2/3éve (1) 2017 (1) 29 nap van hátra (1) 2ezerx (1) 2nap (1) 300inkabbmint500 (1) 4m múltmbólmerítettemmintmindig (1) 5 (1) 6 (1) 650. (1) 67x (1) =) (1) @ (1) a (1) after all (1) ajandek (5) ajánlás (8) almádi (1) álmodozós (1) álmok vagy valóságok? (4) álom (3) álom vagy valóság? (1) általános (1) altern (1) alulról felfelé (1) antiművész (1) atheismornihilism notexistism (1) átvitt értelmem (1) auto trans (4) a cím választás szabadsága (1) a kókuszomra fókuszálok (2) a lot like love (1) badge (1) balaton (2) balladai homaly (1) befejezetlen (1) bele (1) beleélős (1) beleéltem magam (1) benjamin button (1) berlin calling (1) berozsdált (1) beszédes (7) beszélgetős (1) beteg (69) bkkü (1) bl (1) blog (3) blogbejegyzés (19) bob dylan (1) boldogság (3) bolyongós (2) boncasztal (12) boogeyman (1) borzongató (1) brain krosszing (32) bré (1) búcsúzás (10) búcsúzó (1) buek (1) Buffalo Springfield (1) californication (1) célzó (1) circumstances (10) closer (1) coldplay (1) comment (34) commentek (1) constantin (2) cyber p (1) dallamra írt (1) dalszövegtákolat (1) dancis (1) deeperthaneverything (1) definiálok (1) délután (1) dexter (1) dexter(1) (3) de ja vou érzet (1) dnb (1) dontpanic (1) du(á)lom (1) echo (2) egydarabka (1) egyetem (2) egysoros (3) egyszeru latvany (1) éjszakás próbálkozós többrészes (1) elemzek (2) elemző (1) elesett (1) életkép (2) elnyomás (1) előretekint (1) elválaszthatatlan (1) elviszi a szel (1) elvont (377) elvont? (1) emberi (211) embertelen (39) emlék (3) emlékek (1) emlékezés (1) emlékeztetős (2) emlékeztetőül (1) emlékidézős (1) emlékszik valaki ? (4) én (3) eredet (1) érett(s)régi (1) erőtlen (1) erről szól (1) értelmetlen (1) értelmezendő (1) érzés (1) esti (2) esti mese (1) ész (1) eszembejutás (6) eszembe jutott (1) every morning (1) ez az (1) fáj (1) falusi sztori barkács (1) fáradt (3) fárasztó (1) fejtegetős (1) feketesemmi (1) fél6 (1) feladvány (1) feladvány a következő mi történt és ki mit vésett? xd (2) feldolgozatlan (1) felejtős (1) felhasznált irodalom (1) félúton valami felé (3) felvágott (1) fikció (102) fikció! (1) fikció(?)(!) (2) fikció fiktív fikciója (1) fiktív (1) filmélmény (2) filo (127) flow (1) fogaslevél (1) for (1) for her (5) for my saviour torturer angel (11) george (1) gépház (1) gondolatébresztő (1) gondolatmenet (1) gondolkodós (2) gondolkozós (1) gyakorlás (4) gyakorlat (2) gyanús (7) gyerekkor (1) győr (1) hallucináció (1) halucifer (1) halucináció (1) hanghatásra koppanálva (1) hasamracsaptam (1) hasracsapós (1) hatalmasjó (1) ha kinezek az ablakon (1) helyzetet jelentek (2) helyzetjelentek (1) helyzetjelentés (10) her (4) hideg (1) hiperkarma (1) hiteles (1) hivatkozás (1) hogy mit? (1) hóköszöntés (1) holvanittafikció (9) horgony (1) hősök (4) hullámzó reflexió (2) hülyeség (49) hunyd le a szemed és érezd át (2) ich möchte dajcs zagen bist du (1) idegesito (1) ideológia (1) idézek (2) idézet (2) idő(t)járás (1) időjárás (1) igaz történet alapján (1) ihm (1) ijesztő (1) inception (1) ink (1) inreál irreál (1) intertextualitás (1) intertextustalán (1) intro (9) irreális (1) izzás (1) javítandó (3) javítás alatt (1) javítatlan (2) jegyzet (1) jókedvű (1) juhú (1) kakukkhiba (1) kaleidoszkop (6) kásás (1) kékrózsa (1) kép (2) képek (1) képszerű (1) képzelgős (2) képzelt riport (1) kerdes (11) kérdés (82) kerdezd meg! (1) kérek (6) kérésre (1) keress (1) keretmese (10) keserű (1) keveredős (7) kezdet (4) kicsit zavaros (1) kifosztott (1) kihültem (1) kimerült (1) kísérletezős (109) kis herceg (1) kitalált (1) kiülős (1) kíváncsi (1) kommentet kérek (1) könnyen emészthető (1) követhetetlen (1) közelítő (1) kreatívkodtam (73) kritika (7) kritikát (9) kritikát kérek (75) kruppe (5) kruppe.freeblog.hu (1) külsőség (1) kultúra (2) kundera (2) legbelül (64) Legrosszabb rémálom (1) lényegtelen (1) lezáratlan (1) lírai (1) lol (1) magamnak (1) magamnak tett igeret (1) magamtól idézek (3) magunktól idézek (1) majd befejezem (1) manapság (1) marhaság (1) már megint itt tartok (1) maynard (1) medence elv (1) médiatörvény (1) megfejtés (1) megkavarodva (1) megtörtént (2) mély (1) mese (2) metafora (1) micsoda reggel! (1) miertne (1) miért ne? (1) minden (3) mint mindig (1) mi írtuk (1) mnk(ajelenlevokmindigkivetelek) (1) mobil (1) morbid (1) motiváció (1) movie soundtrack (1) múlt (1) my own summer (1) nagyon (1) nagyongyenge (1) nagyon elvont (1) napfogyatkozás (1) naplo (13) naplobejegyzes (1) nauszika (1) nc (1) négykávé (1) nekeress logikát (1) nemelvont (1) nemerthetedel (1) nemjó dejó kedvű (1) nemmegy (1) nemnormális (1) nemösszeszedett (1) Nem elvont (1) nem kell ide a mindenféle egyenes szó (1) neo-halu-citrán (1) net (2) ne hidd el (1) ne légy szar (1) ne panikolj (1) (1) nocomment (7) norma (1) nos? (5) nosztalgia (1) novella sorozat (5) nyár (2) nyar bucsuztatos (1) nyilván fikció (1) nyugat (1) oasis (1) őgyelgés (1) ők (1) oldalak (1) olvasmányélmény (6) olvasmány film élmény (4) olvasztótégely (1) ömlesztett (7) onjellemzes (1) önmagában megálló (1) ősz (1) őszies (1) őszinte (1) ötlet (1) ötperces balladai homály (3) outta (1) panic (1) pánik! (1) paradox (40) párbeszéd (1) pass the anger (1) path (1) photoshop (1) pofátlanság (1) poor moods (1) port hu (1) próbálkozás (2) psycho (3) rácáfol (1) random (1) ráz a hideg (2) re (2) reakció (1) redrope (5) reflekció (1) reflektálás (3) reflektállás (2) reflexió (4) reggelí (1) reggeli (9) régi en volt (2) régi környék music (1) rejtőzkődő (2) rejtvély* (1) rejtvény (2) rejtvény? (1) rémálom (3) rendrakás (3) reziduum (6) ríl (1) röhögős (1) rólam (61) rosszkedv (1) rosszkedvű (2) rossz szavak (1) rövid (1) rúna (1) s19e12 (1) sablon (27) sablonos (6) sablonos(give) (2) sablonos hajnalos (1) sablonos klisés (1) sápadt (7) sárkány (1) sci fi (4) semmi (1) semmilyen (7) semmi elvont csak a lenyeg (1) semmi negatív (3) semmi negativ! (1) semmi valót senkinek! (1) semmi ról ről (1) sewadork (1) shrink (1) simaliba (1) simpsons (1) skins (1) sms (1) sok gondolat egy helyen (1) sok kihagyott sor (1) somolygós (1) sopron (1) sorozat (116) sorozat gyanús (4) sorrend (1) sötétség (1) spin (1) spinozza (1) spontaneitás (1) stílgyak (3) swinger (2) szabadság (1) szabadvers (1) szájíz (1) számlap (1) szarkazmus (1) szavakkal játék (2) szekrény (1) szélszag (1) szentimentál (1) szepet lattam (1) szigorúan (6) szigorúan fikció (3) szilveszterre (1) szimbolika (1) szimbolikum (1) szimbolikus (9) szimpla (1) színes (1) szócséplés (11) szócső (1) szójáték (3) szőke (1) szókincs (1) szombatvasarnaphetfo (1) szombolikus (7) szomorkás (2) szomorú (1) szópróba (1) szó kincs telen (1) szpészéskész (1) sztori (1) szubsztanciális ekvivalencia (1) találós kérdős (1) talán naív (1) társadalom (1) tartalom (6) tavasz (1) távolságtartó kényelem szűnni nem akaró értelem (2) tegnapeste (1) tél (1) télies (1) teljes mértékig fikció (1) témába vág mindig (1) tényfeltárás nélkül (1) természet (1) teveszme (1) the last post (1) the road (1) thrillionkincsei (1) ti (1) timewarp (1) tipikus (1) tiszta (1) tisztelet mert tetszett (1) titok (4) tk (1) történések (1) trainspot (1) transz állapot (2) tudja valaki a választ? (1) tulhevulve (1) ünnepi (1) üres (1) üzenet (8) uzsgyi (1) vakvilág (104) vakvilag (13) valaki őrzi a fényt az alagút végén ? (1) válasz (11) valós (55) változás (2) vasárnap reggel (1) vegyes (1) velemeny (11) vélemény (83) vermilion (1) vers (17) vésett (1) világba (1) visszatérős (1) vonat (1) vulgaris (6) vulgaris tartalom (3) wake up neo (1) weatherforecast (1) weatherforecastszagú (1) whuúúhú (1) wining (1) youtube (105) youtube filmajánlat zseniáliskisdarab (1) youtube live (1) zamárdi 2010 (1) zavaros (1) zavart (1) zene (12) zseniális (1) (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • escapist: well, jó reggelt... (2012.09.12. 00:42) Egy még késő este
  • 112358132144: Milyen olvasmányélmény szülte ezt? Egyébként meglehetősen szomorú, de ez jó, mármint tetszik! Majd... (2011.10.31. 19:23) Bilincsbe vert óriás
  • 112358132144: Hát, a filmet majd megnézem, minden esetre, ha egy ilyen film arra késztet, vagyis azt váltja ki, ... (2011.08.15. 22:14) Limitless
  • 112358132144: Na, remek, imádom a reflektálás egy jelenségre dolgokat, és ez kifejezetten jó lett. :) Mégilyent! (2011.07.12. 21:45) Júdás
  • freeeyes: Itt a tavasz,örülés van.;) de mindannyian érezzük az idöt csontjainkban,mi fiatalok pedig ennek ne... (2011.03.14. 21:16) Ők, Tavasz, ti, én

linkek

Az utolsó hetek (IV.)

2009.08.31. 19:19 - freeeyes

Címkék: fikció emberi filo valós blogbejegyzés beszédes

Később felváltva voltunk ébren és alvó, álmodó állapotban. Váltottuk egymást úgy, hogy szinte érezni lehetett a hullámzást. A Westend tetején ültünk ketten egy pad szélén és nem néztünk egymásra. Nem volt zavaró a csönd, egy hullámhosszon tartottuk magunkban a közös hangot. Ugyanazon a kérdésen járt az az egy agy,ami otthont adott nekünk.

A zene magávalvitt aztán  és elváltunk egymástól. Ő visszament a lépcsőházba a káoszba, oda ahova nem kell más. A csodálatos és tökéletes egyedüllét, ahol az ember magát egészíti ki és fejleszti olyan szintre, ami önmaga előtt elvárás. Én most éppen a vonaton ülök és bámulok ki az ablakon. Odakint szakad az eső és azon filózok, hogy ő éppen mit csinál. Ingeket válogat és nemsokára indul partyzni. Tovább éli a saját életét, élvezi a rendszertelenséget. Élvezi ,hogy él.

Komáromnál megállunk. Rövid idő alatt kiderül, hogy az utazóközönség nem bír el az evilági dolgok súlyával. Nénike a székek között osongatva nézeget ki az ablakon közben fél szemét le sem véve unokájára aki nem is olyan csúnya. Engem néz és én visszanézek rá. Nem jelent semmit, addig tartom a szemkontaktot amíg az öreglány be nem robog a képbe. Már észrevett, sasorrával kiszagolt és vicsorgó tekintetét rámvillantotta. Megvontam a vállam és kinéztem az ablakon. Az állomáson két kaller rohangált fel alá az esőben. Lehet hogy egymást keresték. Nem tudom, de az biztos ,hogy röhejes képet festettek, tényleg mint malacok az esőben. Aztán tovább indultunk és minden folytatódott ott ahol abbamaradt a megálló miatt. A néni fel alá járkált és folyamatosan mustrálta a semmit. Nem sokkal komárom után lehettünk, amikor azt vettem észre, hogy a néni áll és szenved az egyik ablak mellett. Az feltűnt, hogy látványosan törülgette az arcát valami pongyolával  ,de azt nem hittem volna ,hogy képes és megpróbál kinyitni egy ablakot a vonaton miközben szakad odakint az eső. Már épp belefeledkeztem volna a látványba ,amikor észrevettem a három üléssel odébb nevetéstől szakadó unokát. Gondoltam is magamban, családban marad a hülyeség, de legalább ő jókedvű.

Becsukódott mögöttem az ajtó. Nem rég értem vissza a Keletiből. Feltettem azt az idiótát a vonatra és esküszöm hiányzik. Ez nem az az élet, amit neki szántak ezért jobb lesz neki a rend, a nyugalom, az unalom. Dőltem neki az ajtónak és csúsztam le lassan, nagyon lassan egészen a földig. Nem tudom mi lesz most, nem tudom hogy hogy folytatódik a történet most, hogy szétváltunk. Ő hazament és bár nem tudnám hosszú távon elviselni, tudom hogy képtelen lennék beszabályozva élni, hiányzik az otthon. A hely ahonnan elindultunk, mint két testvér.

Gyárvárosban leszállt a néni, meg az unoka és még sokan mások. Győrben szinte olyan érzésem volt, mintha az esővel, a hideggel a közelgő nagyasszony nem csak a nyarat, hanem az embereket is elűzte volna valami más világba. Magamat kihúzva sétáltam végig az aluljárón és jöttem fel a városháza mellett. Megigazítottam a kalapom és felhangosítottam a zeném. Már nem sok, mindjárt otthon vagyok.

A vízforraló halkan búgott fel, ahogy a szokásos hangzatokat elkezdték felfelé rugdosni a felforralt buborékok a víz alól. A szokásos filtereket pár pillanattal később elönti a forróság és a pipa füstfefoltjait kettéhasítja a felszálló pára. Érzem ,hogy valami nem stimmel, ez így nem egész. Ülök le a gép elé és míg fél szemmel figyelem ahogy feláll a rendszer végigtekerem az elmúlt pár év főbb eseményeit. A felköltözést, a beköltözést, a törzshelyet, az új melót, a barátokat, barátnőket mindent. Azt hiszem ,elmondhatom magamról ,hogy olyan emberek között voltam, akikben egyenként mind megtudtam találni a tisztelni, szeretnivalót. Jólelkű emberek között voltam és bár összefolynak a napok és csupán egynek tűnik az egész akármikor megismételném velük. Beleiszok a teámba és élvezem ahogy végigmarja a torkom a forróság. Közben nézem őt, képek villannak, videók, írások. Ezért jobb az egyedüllét. Végignézed addig amíg elveszti az erejét és ha mégsem múlik el, anélkül menekülhetsz el a világ elől, hogy felelősséget vállaltál volna valakiért. Ezt ő nem értené meg, ő felelős a családjáért sőt felelősséget érez saját maga iránt. Ez nekem ismeretlen.

Hazaértem és rámmosolyognak. A visszajáró vendég hazaért és mostmár marad. Sokat marad és nem megy el. Visszafogja magát és elkezd végre felnőni. Megölelem a szüleimet. Öcsém beszól, visszaszólok, röhögünk aztán eltűnök szobám ajtaja mögött. Ledobom a táskám és leszedem a gönceimet. Pontot tettem lezártam a régi dolgokat és elkezdem a rendrakást. Belül.

Kiállok az erkélyre és nézem a rohanó nagyfalú társszekereiben elzúgó parasztokat. Haragszom rájuk, dühös vagyok. Rájuk vetítem ki és elhiszem hogy így ez korrekt. Ez mindenre megoldás. Azt bántom aki itt van és aki hagyja. Ezért ne kopogjon most senki, nem vagyok itthon és nem akarok most semmit. De, akarom.  Azt akarom ,hogy ugorjon valaki kocsiba és szedje össze az embereket úgy mint régen. Ez nem múlt el, még mindig így zajlanak a dolgok. Délelőtt józanodsz, délután melózol, este bulizol. Ez az élet rendje. Megittam a teám, rágyújtok. Dobtam közben egy sms-t. Pár perccel később jön a válasz. Este party és hol?

Hallgatom a szívdobogásom. Hiányérzetem van, de most jó így. Kezdek megnyugodni. Tényleg alakul már a rend ittbent. Néha eszembe jut, hogy mi lenne ha. Pedig csak köszönettel tartozom, nem szerelemmel. Szeretettel esetleg, barátsággal mindenképp, de ez csak egy hirtelen láng volt, amivel elégettük az időt. Otthagytam a Keletiben a káoszt, dacból talán, nem hagytam hogy ott maradjanak az álmaim a fővárosban. Ha mindig máshova vágysz, sosem vagy boldog ott ahol éppen élned kell. Úgy érzem mindjárt elalszom, Boldog születésnapot nekünk.

Mit csinálhat az otthon? Nem érdekel, ő ment el. Neki kellett ez és én nem fogok rá gondolni. Nem érdekel az unalom, nem akarok ő lenni többé és ha megszűnnénk egymás nélkül, hát boldogan iszom halálra az elképzelést, hogy az ami nem normaszerű az lehet jó is. Csöngetnek. Itt vannak. Éljen.

Mosolyogva ébredek, ajtócsapkodásra. Felrémlenek a tegnap este szavai. Emlékszem arra, ami történt. Elindultunk és beültünk a black rock café füstjébe. Rágyújtottam, sokszor. Ideges voltam valamiért. Nem akartam, hogy rosszul sikerüljön, ez az a nap ami mindenképpen jól kell ,hogy alakuljon. Méltón akartam lezárni ezt a nyarat.

Beszélgetés közben eltűnik pár korsó sör. Tovább indulunk kocsival és a Dunakapu tér mellett futunk össze egy Koccintós kocsmával.  Rangos hely, mondhatom, de van sörük és azt hiszem a wc relatíve tiszta. Sörözünk aztán hívnak. Tíz perc múlva szökőkút, városházzal szemben találkozik a mindenki. Elkezdünk rohanni és az évek meg a tapasztalat útközben a téma. Egy ilyen világba ,hogy lehet gyermeket nevelni? Hogy lehet családja az embernek józanésszel? Hallgatom , de nem értek egyet. Én úgy látom, hogy család nélkül nem lehet és nem megy. Én ilyen vagyok, de megengedem, ha neked ez jó, szeresd csak. Leszarom arckifejezéssel érkezünk meg a szökőkúthoz és már csöpög az eső. Jó tízre duzzadunk a tócsákkal ,mire kitaláljuk hogy hova a tovább. Bonny Tyler koncert a Dunakaputér és a Révfalusi híd közötti lezárt placcon. Irány a káptalan domb, onnan fogjuk nézni.

Tudtam ,hogy ez lesz. Abban a pillanatban tudtam, amint beültem és újból kiszálltam a kocsiból. Hajnalig még együtt vagyunk. Egy csepp rend a rendetlenség közepén ,kezébe véve a káoszt, az életünket. Utoljára.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csondablak.blog.hu/api/trackback/id/tr781351394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freedame 2009.09.01. 00:46:14

Azért vigyázz, a hirtelen és drasztikus váltások nem egészségesek!
Csak módjával mindent!
Az életet komolyan vedd, ne tragikusan!
süti beállítások módosítása